JADŁOSPIS ZIMA 1

Jadłospis zima nr 1 (dot. także osób na protokole autoimmunologicznym)

Pierwszy mój jadłospis (planuję więcej:)) chciałam, aby był prosty i troszkę urozmaicony. Nie chodzi o to, aby jeść cały tydzień to samo (osoby, które to potrafią podziwiam – pozdrowienia dla Oli  :)), ale aby jeść w miarę różnorodnie i zdrowo. Jadłospis jest tak skomponowany, aby koktajl robiony wieczorem, można było wypić jeszcze rano, zaś pieczone mięso jeść przez kolejne dni. Pamiętajcie tylko, aby jeść dużo warzyw, a o wiele mniej białka. Mam nadzieję, że skorzystacie z przepisów i napiszecie w komentarzach jak Wam smakowały :D.

 

photo-1453033999175-4ed3ad562807

 

ZAKUPY (produkty zaznaczone kolorem pomarańczowym nd. osób na protokole autoimmunologicznym)

Składniki potrzebne do jadłospisu, które zawsze mam w domu:

  • majeranek, bazylia, oregano, tymianek, zioła prowansalskie, sól,
  • masło klarowane,
  • olej kokosowy,
  • oliwa z oliwek ekstra virgin,
  • smalec + skwarki,
  • sól morska/himalajska,
  • krem kokosowy,
  • wiórki kokosowe (jak zmiksujemy mamy mąkę kokosową),
  • cytryny,
  • imbir,
  • makaron z tapioki lub inny,
  • musztarda,
  • pestki z dyni i słonecznika, płatki migdałowe i rodzynki,
  • miód,
  • siemię lniane.

Pozostałe składniki potrzebne na cały tygodniowy jadłospis:

  • pierś z indyka,
  • jabłka,
  • rukola,
  • mieszanka sałat,
  • buraki,
  • awokado,
  • karkówka,
  • składniki na rosół,
  • natka pietruszki,
  • schab,
  • ogórki kiszone,
  • marchew,
  • zielony groszek (mrożony),
  • brokuły (mrożone),
  • sałata,
  • cukinia,
  • banan opcjonalnie,
  • bataty,
  • cebula,
  • bukiet warzyw (np. mrożonka).
  • jarmuż,
  • mrożone owoce np. truskawki/maliny/borówki lub banan,
  • wątróbka,
  • udziec z indyka,
  • chipsy kokosowe,
  • filet z dorsza,
  • kapusta pekińska/sałata rzymska,
  • koperek,
  • kapusta kiszona,
  • mięso mielone,
  • szpinak (mrożony),
  • pieczarki,
  • ogórek zielony,
  • krewetki,
  • seler naciowy,
  • gruszki.

Opcjonalnie, składniki do pierniczków:

  • mąka kasztanowa,
  • soda,
  • cynamon,
  • mielony imbir,
  • mielone goździki,
  • gałka muszkatołowa,
  • żelatyna.

 

Dzień 1 (poniedziałek)

Na czczo:

– 1 szklanka wody z cytryną.

W ciągu dnia:

– pieczona pierś z indyka z jabłkami z sałatką z buraków i awokado [dot. osób na protokole autoimmunologicznym – sałatkę przygotowujemy bez pestek słonecznika i dyni oraz polewamy oliwą z oliwek],

– pieczona karkówka (posolona i posypana majerankiem) z buraczkami i jabłkiem na oleju kokosowym lub maśle klarowanym,

– bulion z marchewką z rosołu i natką pietruszki/ krem z warzywami z rosołu,

– kotlety schabowe obtoczone w samym siemieniu lnianym smażone na smalcu z sałatką (mieszanka sałat, ogórek kiszony, awokado, starta marchewka) polaną oliwą z oliwek/ dot. osób na protokole autoimmunologicznym: kotletów nie obtaczamy, same smażymy na smalcu,

– min 2 litry wody.

SKŁADNIKI Dzień 1:

  • pierś z indyka,
  • jabłka,
  • rukola,
  • mieszanka sałat,
  • buraki,
  • awokado (2 szt),
  • karkówka,
  • składniki na rosół,
  • natka pietruszki,
  • schab,
  • ogórki kiszone,
  • marchew.

Dzień 2 (wtorek)

 Na czczo:

– 1 szklanka wody z cytryną i imbirem.

W ciągu dnia:

– pieczona karkówka (posolona i posypana majerankiem) z buraczkami i jabłkiem na oleju kokosowym lub maśle klarowanym,

krem z zielonego groszku i brokułów z mięsem z rosołu,

Rafaello,

– koktajl (sałata, trochę rukoli, woda, marchewki, cukinia surowa obrana, jabłka, banan opcjonalnie) z kotletami schabowymi obtoczonymi w samym siemieniu lnianym smażonymi na smalcu [dot. osób na protokole autoimmunologicznym: kotletów nie obtaczamy, same smażymy na smalcu],

– min 2 litry wody.

SKŁADNIKI Dzień 2:

  • karkówka,
  • buraki,
  • jabłka,
  • zielony groszek (mrożony),
  • brokuły (mrożone),
  • składniki na rosół,
  • sałata,
  • rukola,
  • marchew,
  • cukinia,
  • banan opcjonalnie,
  • schab.

Dzień 3 (środa)

Na czczo:

– 1 szklanka wody z cytryną z imbirem.

W ciągu dnia:

– koktajl (sałata, trochę rukoli, woda, marchewki, cukinia surowa obrana, jabłka, banan opcjonalnie) z pieczona piersią z indyka z jabłkami,

– kotlety schabowe obtoczone w samym siemieniu lnianym smażone na smalcu z sałatką (sałata, rukola, ogórek kiszony, awokado, starta marchewka) polaną oliwą z oliwek [dot. osób na protokole autoimmunologicznym: kotletów nie obtaczamy, same smażymy na smalcu],

– smażona cukinia i bataty na smalcu (ja smażę plasterki oddzielnie najpierw bataty, potem cukinię) ze skwarkami,

– karkówka z warzywami na parze (marchewka, cebula, brokuł, kalafior, czym więcej warzyw tym lepiej lub mrożonka typu bukiet warzywny czy bukiet jarzyn wiosenny),

– min 2 litry wody.

SKŁADNIKI Dzień 3:

  • sałata,
  • rukola,
  • marchew,
  • cukinia,
  • jabłka,
  • banan opcjonalnie,
  • pierś z indyka,
  • schab,
  • ogórki kiszone,
  • awokado,
  • bataty,
  • karkówka,
  • bukiet warzyw (np. mrożonka).

Dzień 4 (czwartek)

 Na czczo:

– 1 szklanka wody z cytryną.

W ciągu dnia:

– kotlety schabowe obtoczone w samym siemieniu lnianym smażone na smalcu z warzywami na parze (marchewka, cebula, brokuł, kalafior, czym więcej warzyw tym lepiej lub mrożonka typu bukiet warzywny czy bukiet jarzyn wiosenny), [dot. osób na protokole autoimmunologicznym: kotletów nie obtaczamy, same smażymy na smalcu],

– pieczona karkówka (posolona i posypana majerankiem) ze startą marchewką i jabłkiem,

– koktajl (sałata, jarmuż, woda, jabłka, mrożone owoce np. truskawki/maliny/borówki lub banan),

–  wątróbka z cebulą, jabłkiem i ogórkiem kiszonym,

–  min 2 litry wody.

SKŁADNIKI Dzień 4:

  • schab,
  • bukiet warzyw (np. mrożonka),
  • karkówka,
  • marchew,
  • jabłka,
  • sałata,
  • jarmuż,
  • mrożone owoce np. truskawki/maliny/borówki lub banan,
  • wątróbka,
  • cebula,
  • ogórek kiszony.

Dzień 5 (piątek)

Na czczo:

– 1 szklanka wody z cytryną.

W ciągu dnia:

– koktajl (sałata, jarmuż, woda, jabłka, mrożone owoce np. truskawki/maliny/borówki lub banan) z pieczonym udźcem z indyka (posolonym i posypanym majerankiem),

– wątróbka z cebulą, jabłkiem i ogórkiem kiszonym oraz z sałatą polaną oliwą z oliwek lub sosem winegret

– chipsy kokosowe

– filet z dorsza duszony na maśle klarowanym z warzywami także duszonymi na maśle klarowanym (np. mrożonka typu bukiet warzywny – im więcej rodzajów warzyw tym lepiej),

– min 2 litry wody.

SKŁADNIKI Dzień 5:

  • sałata,
  • jarmuż,
  • jabłka,
  • mrożone owoce np. truskawki/maliny/borówki lub banan,
  • udziec z indyka,
  • wątróbka,
  • cebula,
  • ogórek kiszony,
  • chipsy kokosowe,
  • filet z dorsza,
  • warzywa (np. mrożonka typu bukiet warzywny – im więcej rodzajów warzyw tym lepiej).

Dzień 6 (sobota)

Na czczo:

– 1 szklanka wody z cytryną.

W ciągu dnia:

– pieczony udziec z indyka (posolony i posypany majerankiem, bazylią i oregano) z sałatką (kapusta pekińska lub sałata rzymska, marchewka, troszkę cebuli, jabłko i koperek) polaną oliwą z oliwek,

– filet z dorsza duszony na maśle z kapustą kiszoną,

frytki z batatów,

spaghetti ze szpinakiem i mięsem mielonym  [dot. osób na protokole jemy bez makaronu)].

Dla chętnych deser:

kokosowe pierniczki  (niestety nd. osób na protokole),

– min 2 litry wody.

SKŁADNIKI Dzień 6:

  • udziec z indyka,
  • kapusta pekińska/sałata rzymska,
  • marchewka,
  • cebula,
  • jabłko,
  • koperek
  • filet z dorsza,
  • kapusta kiszona,
  • bataty,
  • mięso mielone,
  • szpinak (mrożony),
  • pieczarki.

Pierniczki:

  • mąka kasztanowa,
  • soda,
  • cynamon,
  • mielony imbir,
  • mielone goździki,
  • gałka muszkatołowa,
  • żelatyna.

Dzień 7 (niedziela)

 Na czczo:

– 1 szklanka wody z cytryną.

W ciągu dnia:

– pieczony udziec z indyka (posolony i posypany majerankiem, bazylią i oregano) z sałatką ( sałata, rukola, ogórek zielony, awokado i starta marchewka) polaną oliwą z oliwek,

– krewetki z cytryną i natka pietruszki na maśle klarowanym z warzywami na parze (np. mrożonka typu bukiet warzywny – im więcej rodzajów warzyw tym lepiej),

– koktajl (jarmuż, woda, seler naciowy, marchew, obrana cukinia, jabłka i gruszki)

– spaghetti ze szpinakiem i mięsem mielonym [dot. osób na protokole jemy bez makaronu],

– min 2 litry wody.

 

SKŁADNIKI Dzień 7:

  • udziec z indyka,
  • sałata
  • rukola
  • ogórek zielony,
  • awokado,
  • marchew,
  • krewetki,
  • natka pietruszki,
  • warzywa (np. mrożonka typu bukiet warzywny – im więcej rodzajów warzyw tym lepiej),
  • jarmuż,
  • seler naciowy,
  • marchew,
  • cukinia,
  • jabłka,
  • gruszki,
  • mięso mielone,
  • szpinak (mrożony),
  • cebula,
  • pieczarki.

 

photo-1441123285228-1448e608f3d5

Zdjęcia pochodzą ze strony: unsplash.com